Aktualności

KONTYNUACJA USŁUGI KRAJOWEGO PUNKTU DOSTĘPOWEGO

Informujemy, że wyłoniliśmy wykonawcę w kolejnym przetargu na utrzymanie i rozwój Krajowego Punktu Dostępowego. Zamówienie jest kontynuacją obecnej usługi KPD, służącej do przekazywania danych drogowych poprzez jeden w skali kraju punkt dostępu, z którego korzystać mogą bezpośrednio zarządcy dróg, media, służby oraz dostawcy informacji o podróży.

Wykonawca zamówienia, firma Matic S.A., począwszy od 15 grudnia 2022 r. przez kolejne 24 miesiące (a w przypadku skorzystania przez GDDKiA z prawa opcji – nawet przez 36 miesięcy) będzie kontynuować usługę utrzymania KPD oraz wdroży modyfikacje do systemu w ramach prac rozwojowych.

W zakresie modyfikacji systemu przewiduje się m.in. rozbudowę mapy utrudnień o dodanie wyszukiwarki po numerze drogi i pikietażu, jak również dodanie nowej warstwy z Punktami Informacji Drogowej GDDKiA. Nową funkcjonalność zyska również mobilna wersja mapy – lokalizowanie użytkownika mapy po współrzędnych GPS.

Dodatkowo w ramach prawa opcji przewidziana została modyfikacja KPD o:
• migrację obecnego formatu danych DATEX II v 2.3. na nowszą wersje DATEX II v 3.3.
• dodanie nowego standardu wymiany danych – DATEX II Light opartego o format JASON.

Wartość umowy to maksymalnie 1 592 850,00 zł brutto bez prawa opcji, w zależności od liczby wykorzystanych roboczogodzin w ramach prac rozwojowych nad KPD.